ICAS 2014

Sebagai salah sebuah sekolah yang diiktiraf sebagai Sekolah Berprestasi Tinggi, SMSJ akan terus mengembangkan potensi dan prestasi pelajarnya melalui pelbagai kegiatan di peringkat kebangsaan dan antara bangsa.  Antaranya menyertai International Competitions And Assessments For Schools (ICAS) 2014 iaitu program penilaian bertaraf dunia daripada University of New South Wales Australia. Program ini diikuti oleh jutaan pelajar sekolah dari berbagai negara di dunia dalam waktu serentak. Pertandingan ini meliputi bidang Writing, English, Mathematics, Science, dan Computer Skills.  ICAS memberikan kesempatan kepada para pelajar merangsang ketrampilan mereka dalam  pemikiran kritis, kreatif, komprehensif dan penyelesaian masalah yang diperlukan untuk kecemerlangan di sekolah dan di komuniti yang lebih luas.


Pada tahun ini, pihak sekolah telah meluluskan pembiayaan yuran secara percuma daripada bajet SBT 2014 kepada 10 orang pelajar yang layak bagi mata pelajaran Sains, Matematik dan English. 

Kepada pelajar-pelajar lain yang berminat bolehlah berhubung terus dengan Pn Siti Mas Aida bt Mesrah (Sains), Pn Hasanah bt Ahmad (Matematik) dan Encik Rozman bin Mohd Sharif (English & Writting).


Sila layari http://www.eats.com.my untuk maklumat lanjut.

No comments: